تغییرات قیمت کاتد مس در بورس کالا و قیمت جهانی مس در یک سال اخیر

با توجه به بررسی‌های تیم فنی سایت اینترنتی بازار مس، قیمت کاتد مس عرضه شده در بورس کالا و قیمت جهانی مس در یک سال اخیر به صورت زیر بوده‌است.

در عکس زیر همچنین مقدار معاملات مفتول مس در سال اخیر را می‌توان مشاهده کرد

🔸 معامله کاتد مس در سال اخیر از 11 دی 1397 تا 11 دی 1398

معامله کاتد مس در سال اخیر برابر با 132,720 تن بوده‌است که با میانگین قیمت عرضه 621,832 ریال بر هر کیلوگرم همراه بوده‌است. توجه نمائید که گپ‌های موجود در ماه‌های فروردین و اردیبهشت مربوط به تغییر قیمت دلار در بازار آزاد می‌باشد که عرضه کاتد مس با تغییرات شدیدی همراه بوده‌است. پس از این تاریخ عرضه کاتد با قیمت تقریبا ثابتی بوده‌است، اما از مهر و آبان 1398، عرضه با افزایش‌های شدیدی همراه بوده‌است که در نمودار زیر قابل مشاهده است.

قیمت کاتد مس عرضه شده در بورس کالا در یک سال اخیر

🔸 قیمت جهانی مس در سال اخیر از 11 دی 1397 تا 11 دی 1398

اولین نگاه و اولین تحلیل این است که به نظر اکثر مشتریان، قیمت جهانی حال حاضر مس قیمت بالایی است! اما اشتباه است! همانطور که از نمودار زیر قابل مشاهده است، در اوایل سال میلادی 2019، قیمت مس به بالای 6600 دلار هم رسیده بوده‌است! و قطعا قیمت حال حاضر قیمت بالایی محسوب نمی‌شود.

البته که جنگ تجاری بین آمریکا و چین پس از این تاریح‌ها موجب کاهش شدید قیمت مس در بازارهای جهانی و بورس لندن بوده‌است.

اما گشایش حاصل شده در ماه اخیر و خبر توافق تجاری بین آمریکا و چین موجب افزایش قیمت مس نیز بوده است. البته موارد دیگری مانند معدن مس شیلی و سایر عوامل قطعا مهم و تاثیرگذار بوده‌اند.

قیمت جهانی مس در سال اخیر میلادی | بازار مس

قیمت جهانی مس در سال اخیر میلادی | بازار مس


اگر سوال یا موردی دارید کامنت بگذارید.

امتیاز به این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *